Monday, April 10, 2017

Last weekend

Assalammualaikum semua...

How your weekend?!! Weekend saya agak sunyi sebab tinggal sorang saja, suami outstation ke Kuantan. Jumaat malam selepas saya balik dari gym baru suami make a move to Kuantan dan return on Saturday mid night. Lega jugak coz Sunday morning semalam saya ada run event dan bolehlah suami hantar. If not saya kena guna plan B which is drive sendiri. 

Jumaat lepas kereta hantar service before ke Kuantan, mulanya suami tak nak drive tapi saya insist him to drive saja sebab saya boleh use Grab/Uber service kalau nak ke mana2. Makanya last Saturday saya ke Ampang Point by bus saja. Senang dan lagi murah, tambang pergi balik hanya RM2. Pegi Pejabat Pos settle kan bill personal my boss dan bill sendiri, lunch terus sebab malas nak masak...sorang nak masak apa, baiklah makan luar saja.

Masa on the way balik ke rumah, hujan lebat. Dah suspend macam mana nak redah hujan ni sebab sebelum naik bus tak hujan lagi. Terpaksa redah jugak. nak tunggu rasanya macam lambat je hujan nak berhenti. 

Begitulah bila dah hidup sendiri walaupun sehari. Ini baru permulaan, it's will be continuously ditinggalkan lagi selepas ini. Kena belajar hidup sendiri semula tapi am is ok. Dah biasa buat semua benda sendiri, suami pun takdelah risau sangat kalau kena outstation lagi selepas ni 😰 

Menu last Saturday night. Saya makan sorang saja, tak tunggu suami sampai sebab sampai tengah malam dan saya kena tido awal. Lamb grill with salad, pre run meal 😳  

No comments: